תכנים (רשימה חלקית)

1.מבט ממעוף הציפור:

 מבוא, תיאום ציפיות , עולם המשחקים והסרטים, הכרות עם עורך unity3D  , הגדרות פרויקט והתיקיות,  רכיבי יבוא, פאנל בניית סצנות, שליטה במרחב ובגופים התלת מימדים, פאנל הירררכיות יחסי הורה-
ילד, פאנל המשחק ,פאנל הפרויקט, תצוגת המשחק ,שליטה על המצלמה,  יחס הפיקסלים במסך Aspect Ratio)) ,אלמנטי עזר גרפיים  (Gizmos ),   בנית משטח ,בנית אוביקט משחק שיכפול אוביקטים,
תאורה , הוספת תכונות פיסיקליות –גרביטציה , מבנה כללי ל Framework של עורכי משחק, הוספת Script, הכנסת בקר לשליטת המשתמש ומיפוי ה-Input למקשים.

2.מחזור חיים של עורך משחקים כללי , סיכרון צעדים במשחק, מצבי משחק של FrameWork  בעיות ופתרונות (תאוריה).

המתימתיקה מאחורי גרפיקה ממוחשבת, מטריצות וכפל מטריצות, הזחה סיבוב וסילום (תיאוריה).

3.בנית משחק 3D פשוט מקצה אל קצה עם מצלמה אורטוגנלית (הכרה בסיסית של אלמנטים).
הגדרת שחקן, תאורה,מצלמה, frustrum, טקסט ניקוד במשחק, ירית כדור, מרקם חומרי המשחק, שימוש חוזר באלמנטים של משחק,  בנית בקר שליטה על המשחק (Input) , מחולל צלילים למשחקים, הגדרת אויב, העלמת אוביקטים כדורים ושחקנים, טיפול באירוע התנגשיות וספירת ניקוד, יבוא רכיבים דיפולטים של Unity3d , טיפול בחלקיקים ,פיצוצים, בניית סיצנות במשחק, ותפריטי משחק.

גלגל את הכדור – בנית משחק מקצה אל קצה, אלמנטים נוספים במשחק עםתצוגה 3D שימוש בתגיות, ובעיות פיסיקליות .

מבט על משחק 3D בנוי דומה ומעוצב בגרפיקה – איסוף מטבעות.

4.הכרה ובנית אלמנטים בסיסים ב Unity 3D (נושאים משולבים בשיעורים):
סקריפט מעקב
FixUpdate, והתנהגויות פיסיקליות
שיבוט אוביקטים ב –  Script
שימוש במסך Debug, ומשתני  Debug
חומרים ומרקמים
הבנה ושימוש בפונקצית Yield להשהיית פעולת שחקן
שימוש   Time Scale  להשהיית או האטת סצינה במשחק
טיפול בהתנגשיות במשחק
טקטסים גרפים 2D ו 3D ואירועי עכבר
שכבות בסיצנה.
Ray-Casting(העיניים במשחק) וסינון שכבות
פיצוצים ופירוטכניקה
טיפול בחלקיקים
שינוי תכונות ב Scripts
פטרולים
שילוב של בקר שחקן –First Person Controller
Third Person Controller ומעקב המצלמה אחריו
בנית מפרקים ע"י Unity Joint
יבוא מודלים דומממים מחנות המודלים של unity3d ושליטה על אנימציות  ב Script
Terrain-בניית פני שטח, הגדרות השטח, בניית הרים ועמקים, מדשאות, עצים ומים, Skybox
החלפת מוזיקת רקע כפונציה של מיקום ב Terrain
הכרת פונקציות שכיחות בעורכי המשחקים.
הפצת משחקים לפלטפורמות שונות.

GDD- מסמך הגדרת פרויקט משחק, דוגמאות .

5.משחק 2D- אלמנטים מיוחדים, Sprite,אנימציה ,Parallax

שימוש באנימטור של Unity3D

Gimble Lock – תיאור הבעיה, מופע הבעיה במשחקים, שימוש ב –  Quaternion.

6.אינטליגנציה מלאכותית:
מבוא –מבחן טיורינג . איטליגנציה מלאכותית במשחקים
FSM – מכונת מצבים – המוח של האויבים
התנהגויות היגוי – חיפוש, בריחה , הגעה , תהייה ,  מרדף  , בריחה, מניעת התקלות,  הנהגת
חבורה
סוכנים אוטונומים- Path Finder
אלגורתים DFS, Diakstra, חוקים היורסטים, אלגוריתם A*.

7.בנית מודלים :
יבוא מודלים חינמים מהחנות.
בנית מבנים בעזרת Skech-Up  והכנסתם לUnit3D
שימוש במודל Mockup  לביצוע אנימציות ודימוי הריגת דמויות.

Blender
הכרות
בנית מודל עם עורך  Blender
ריסוק אלמנטים במשחק קוביות ב unity ,ריסוק מבנים עם blender (פונקצית Voronoi  )

Mecanim animation  – בנית מכונת מצבים של אנימציות.

LOD- level Of Detail תיאוריה בלבד (שייך ל – Unity3d Pro).

בנית מודל בעזרת blender, בניית  rigs  (עצמות ומיפרקים), אנימציה ב Blender

בניית משחק מרובה משתתפים ברשת, ושיקולי בנייה רלוונטיים

דוגמית של משחק שנבנה ע"י סטודנטים בקורס מקביל: נטו – מורכב רק מחלק מהנושאים המוזכרים לעיל.

  https://www.youtube.com/watch?v=ld_18qGpoPA

9. ועוד לפי הספק המשתתפים , בחתך שבועות סילבוס פיתוח משחקים  

10. מועד  קרוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>